Troværdighed og autoritet er vigtige ranking faktorer

Troværdighed og autoritet er vigtige ranking faktorer

Hvilken ranking faktorer er vigtige for Googlebotten, når den indekserer din side i søgeresultaterne? Og hvordan kan du optimere på disse for at blive mere synlig i søgeresultaterne? Ifølge https://seopris.dk/ er autoritet og troværdighed essentielt, når det kommer til SEO. Her følger et par gode råd, der kan sikre disse to ting.

Uden linkbuilding – ingen topplaceringer 

Det er svært at komme uden om – linkbuilding er en central del af vellykket søgemaskineoptimering, og du kommer ikke uden om denne den af SEO, hvis du ønsker dig topplaceringer i søgeresultaterne. Backlinks, interne links og eksterne links er de link typer, der findes, og som alle skal optimeres på. Særligt backlinks spiller en central rolle, da det er vigtigt, at en side henter anbefalinger fra andre internetsider – dette øger din autoritet. Dette vil ligeledes sige, at jo mere autoritære sider, der linker, jo større værdi har det for dig.

Troværdigheden skal være i top

Links sikrer dig autoritet, men troværdighed får du ved at få din virksomhed verificeret af Google og ved at eksistere på de sociale medier. Google skal vide, at din virksomhed eksisterer. SEO eksperter er ligeledes enige om, at sociale signaler fra eksempelvis Facebook også har også værdi, hvad gælder troværdigheden – selvom Google har meldt ud af Facebook-likes ikke tæller.

Published by